Conversation and reformulation

The method of reformulation

 

How does one eliminate mistakes, choose suitable words or structures, refine and enrich expression in and through conversation and reformulation?

 

During a conversation, the method of reformulating obliges students to stop, reformulate and correct themselves whenever they break or ignore a rule that has been studied, or when they can use known vocabulary or structure to express themselves more clearly or more efficiently.

 

Correcting a student in a conversation class is a very subtle art. In fact correcting someone over-assiduously can inhibit spontaneous expression or create insecurity. It goes against the fundamental objective of giving a student enough confidence and freedom to speak.

 

The use of accurate vocabulary, simple and efficient structures, pronouns to avoid repetitions, the strong mastery of conjugation to place the thought in its exact time context, will lead to clear, balanced sentences and avoid over-complex sentences... It is thus, through conversation and reformulation practice, that all the elements studied will find their right place.

 

 

 

can you reformulate these sentences ?

 

  1. Elle croyait qu'elle a perdu ses clés sur la rue, mais après une heure qu'elle avait perdue à chercher ses clés, elle a pensé "J'en ai peut-être laissé dans ma poche de manteau"

  2. S'il serait venu à Paris le dernier mois, il aurait accompagné moi et mes amis à le Musée d'Orsay.

Reformulated sentences

 

  1. Elle croyait avoir perdu ses clés dans la rue, mais après avoir perdu une heure à les chercher, elle a pensé qu'elle les avait peut-être laissées dans sa poche de manteau.

  2. S'il était venu à Paris le mois dernier, il nous aurait accompagnés au musée d'Orsay. Maintenant, je me demande ce que je vais faire. J'irai peut-être au cinéma ou je regarderai un film à la télévision.

useful links

Bruno Arène CFCL.Paris@gmail.com +33 6 82 31 87 68